Az emberek 2021-ben átlagosan 4,8 órát töltöttek telefonjuk nyomkodásával.
Ezzel párhuzamosan nő azoknak az embereknek a száma, akik egyre többet költenek a telefonjukra telepített applikációkon keresztül. Tavaly a mobilos appokba fektetett összeg már elérte a 170 milliárd dollárt.
Az alkalmazások között a legnépszerűbbek a közösségi, a fotó- és videómegosztó alkalmazások. Tízből hét mobilozással töltött perc egy-egy ilyen programmal telik el. A TikTok különösen kiemelkedik, hiszen kilencven százalékkal több időt töltöttek rajta az emberek 2021-ben, mint az előző évben. Az előrejelzések szerint 2022 második felére a TikTok havi aktív felhasználóinak száma át fogja lépni a másfél milliárd főt.
A mobiljátékok terén is jelentős növekedés figyelhető meg. 2021-ben globálisan 116 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók valamilyen mobilos játékprogramban, ami további jele a mobilplatformok növekedésének és népszerűségének.
A járvány hatására megfigyelhető volt, hogy a mobilplatformok, beleértve az ételrendelést, az online vásárlást és a társkeresést lehetővé tevő alkalmazások, jelentős növekedést tapasztaltak a letöltések számában. Érdekes módon a randiappokban a felhasználók összesen négymilliárd dollárt költöttek el, és nem meglepő módon a karanténok időszakában a meditációs, közösségsegítő és fitneszprogramok iránti érdeklődés is nőtt. Azokban az országokban, ahol elérhetővé vált a virtuális Covid-igazolvány a helyi egészségügyi szervezet alkalmazásán keresztül, az egészségügyi programok letöltéseinek száma is emelkedett.
A 2021-ben megfigyelt trendek további növekedését várják 2022-ben, és a hirdetési piac is több pénzt fog befektetni a fogyasztók számára elérhető közel ötórányi képernyőidő kihasználására. 2021-ben 295 milliárd dollár ment el mobilreklámokra, míg 2022-re ennél is többet, 350 milliárd dollárnál is többet jósolnak erre a célra.
Az App Annie felmérése több ország, köztük az Egyesült Államok, Kanada, Japán, Mexikó, Szingapúr, India, Törökország, Dél-Korea és Brazília felhasználóinak szokásait vizsgálta.